MENU
15. juni 2021

Nyt fødevare-hub vil skabe grobund for fremtidens fødevareerhverv

Et nyt netværk for landmænd og andre fagfolk omkring fødevareproduktionen ser nu dagens lys. Det er SEGES, Vækstfonden, tænketanken Frej og kommunikationsvirksomheden AgriKom, der står bag.

Et nyt forretningsnetværk ved navn ”Hub for fremtidens fødevareproducenter” bliver nu søsat. Målet er at skabe et innovativt og inspirerende hub for landmænd og andre som arbejder i eller interessere sig for fødevareerhvervet. Bag hubben er fire stærke spillere fra landbrugserhvervet - Vækstfonden, SEGES, Tænketanken Frej og AgriKom, som sammen med hubbens medlemmer vil skabe et rum hvor erhvervet udfordres.

Inspiration og netværk til medlemmerne

- Hubben samler mennesker, som tror på fremtidens fødevareerhverv. Den er et hub, hvor inspiration er i centrum, og hvor der er mulighed for at udtænke nye, innovative forretningsideer, som vi efterfølgende hjælper med at gøre konkrete og implementerbare via et nedsat TASK-Force, siger afdelingsleder i SEGES Strategi & Vækst, Kristian Skov.

Nye tanker, ideer og tilgange ved at lære af andre udenfor erhvervet

Inspirationen til hubbens medlemmer skal hentes uden for erhvervet, netop for at sikre nye tanker, ideer og tilgange.
Første møde i hubben afholdes den 2. september.

Landmand: Vi skal blive ved med at udvikle vores erhverv 

Blandt dem, der har meldt sig til hubben, er Nicolai Tillisch, Rosenfeldt på Sydsjælland.
- Vi er dygtige landmand, og det skal vi blive ved med at være. Derfor er vi nødt til fortsat at udvikle vores erhverv. Både fordi det er gavnligt for os selv, og fordi samfundet bevæger sig, og der skal vi kunne følge med. Hvis vi tilmed selv er med til at finde løsningerne, frem for at tingene bliver bestemt andet sted fra, vil vi opleve store fordele, siger Nicolai Tillisch, og fortsætter:
- Vi skal arbejde med en bredere pallette af erfaringer og ideer, så alle kan finde noget, der passer ind i netop deres virksomhed. Beslutninger er ikke bedre end det grundlag, vi har at træffe dem ud fra - flere perspektiver giver derfor mere kvalificerede beslutninger. Med det følger en højere grad af innovation, og i sidste ende en bedre bundlinje.

Fakta om Fødevarehubben:
Består af flere hub’s. 
Hver hub har 20 medlemmer fra fødevare-erhvervet. 
Det koster 16.000 kr. årligt at være medlem. 
Hver hub mødes fem gange om året til oplæg, diskussion og netværk. Indlæg og inspiration kommer fra andre brancher og erhverv end landbrugs- og fødevareerhvervet.
Læs mere om hubben på fremtidshub.dk, hvor du også kan tilmelde dig. Klik her for at åbne siden i et nyt vindue.

 

Pressekontakt: Kommunikationsrådgiver Marie Gang Larsen 29 46 21 86 magl@lf.dk




Luk

Start din søgning her

  • Søgning gav ingen resultater, prøv igen