MENU
Landbruget - fremtidens mest attraktive arbejdsplads

Sådan forsøger jeg at skabe en attraktiv arbejdsplads

Læs, hvordan andre landmænd arbejder med at gøre deres virksomhed til en attraktiv arbejdsplads.

Der er mange måder at arbejde med de 17 udfordringer på, og man kan som landmand og virksomhedsejer ikke gøre noget ved alle områder på samme tid. Men lidt har også ret.

Vi har besøgt en lang række landmænd, der hver fortæller, hvordan de arbejder med at skabe en attraktiv arbejdsplads, og hvordan de har arbejdet med en eller flere af de 17 udfordringer. 

Læs deres historier her.
 


Martin Mogensen, G-gris I/S

Synlighed betaler sig, når der skal rekrutteres medarbejdere

Hos Martin Mogensen fra Go-gris I/S har det været et strategisk indsatsområde lige fra virksomhedens opstart, at de skulle være synlige, blandt andet så det var nemt for dem at rekruttere medarbejdere. Og den strategi er de lykkedes med. 
 
Læs mere

Dorte Himmelstrup, Kokkenborg ApS

Strategisk rekruttering giver plads til at udvikle virksomheden

Driftsdirektør Dorte Himmelstrup i Kokkenborg ApS tænker grundigt over, hvordan deres organisation er sammensat, og hvilke medarbejdere de rekrutterer, så ledergruppen kan træffe de strategiske og ledelsesmæssige beslutninger, mens andre tager sig af driften. 

Læs mere


Bjarne Bonnerup
 

Fortæl i jobopslaget, hvad virksomheden kan tilbyde nye medarbejdere 

Et jobopslag skal ikke være én lang liste af krav og produktionsmål. Det er svineproducent Bjarne Bonnerup bevidst om. Han har fokus på, hvad han kan tilbyde nye medarbejdere, og hvorfor de skal vælge at arbejde netop for hans virksomhed.

Læs mere


Bjarne Bonnerup

 

Snak forventninger og værdier til ansættelsessamtalen – det giver ro

Hos Bjarne Bonnerup er ansættelsessamtalen sat på formel. Her bliver der både snakket faglige forventninger og virksomhedens bløde værdier. Og når den nye medarbejder er ansat, bliver de faglige forventninger konkretiseret sammen med en ekstern konsulent. Det giver ro for alle parter.

Læs mere


Anders Kappel, Brunshøjgaard I/S
 

Nye medarbejdere skal ind i virksomhedens DNA

Hos Brunshøjgård I/S får nye medarbejdere en grundig introduktion til hele virksomheden, når de starter. For ifølge ejer Anders Kappel er det vigtigt, at medarbejderne kommer ind i virksomhedens DNA, så de kan være kreative og bidrage til at skabe værdi for virksomheden.

Læs mere


Anders Kappel, Brunshøjgaard I/S
 

Introduktionen af nye medarbejdere er sat i system 

En grundig introduktion til virksomheden og en beskrivelse af kommende arbejdsopgaver og forventningerne til dem efter de første tre måneder. Det er, hvad nye medarbejdere får med hjem, når de bliver ansat ved Brunshøjgård I/S. 

Læs mere


Anders Kappel, Brunshøjgaard I/S
 

Anders Kappel: ”Jeg går op i, at folk har det godt her”

Det sociale fællesskab på arbejdspladsen er vigtigt – både for nye medarbejdere og dem med længere anciennitet i bagagen. I Brunshøjgård I/S kitter sociale arrangementer og de små fejringer i hverdagen den store flok af medarbejdere sammen på tværs af lokationer.

Læs mere


Anders og Susanne Just
 

”Vi vil skabe den arbejdsplads, vi gerne selv ville være på”

Hos Susanne og Anders Just ved Snedsted i Thy er der organiserede arbejdstider med aftalte morgen- og eftermiddagsvagter, arbejde hver tredje weekend og stor fleksibilitet, hvis de ansatte har brug for en fridag. Det har de valgt, så de kan tilbyde den arbejdsplads, de også gerne selv ville være på.

Læs mere


Tore Buhrkal, Sandager Skovgård 
 

Udvikling af medarbejderne skal motivere og fastholde dem

På Sandager Skovgård investerer de i medarbejderne. Det betyder, at medarbejderne deltager i dyrlæge- og rådgiverbesøg, erfagrupper, kurser og andre udviklingsaktiviteter. Formålet er, at medarbejderne bringer ny viden med hjem til bedriften, men også at fastholde dem.

Læs mere


Gert Thomsen og Torben Due Mikkelsen
 

”Mine medarbejdere skal synes, at de får de udfordringer, de skal have”

Ledelse handler om at se, hvad der motiverer den enkelte medarbejder og imødekomme det. Det har mælkeproducent Gert Thomsen fra Vorbasse erkendt. Derfor har han skræddersyet jobbet til sin driftsleder, Torben Due Mikkelsen, så han kan fastholde en dygtig leder på bedriften.

Læs mere


Gert Thomsen og Torben Due Mikkelsen
 

”Kontrollerer du, har du ikke fralagt dig ansvar alligevel”

Uddelegering, opfølgning og feedback er tre svære discipliner som leder. For at mestre dem kræver det ifølge driftsleder Torben Due Mikkelsen, at man bruger tid, viser tillid og tør give medarbejderne ansvar – en tillid og et ansvar, han også selv får fra sin chef, ejer Gert Thomsen. 

Læs mere


Nikolai Rafn og Tommy Pasieczny
 

Ung driftsleder: Støt os, for vi har ikke 10 års erfaring

Nikolai Rafn var kun 21 år, da han blev ansat som driftsleder første gang. Tre år senere var han lige ved at smide håndklædet i ringen, da problemerne begyndte at stå i kø. Men med støtte fra ejer Tommy Pasieczny kom både Nikolai og produktionen ovenpå igen. 

Læs mere


Kirstine Simoni Faurholt
Kirstine Simoni Faurholt
Afdelingsleder
Marketing & Fagkommunikation
T: +45 8740 5167
Luk

Start din søgning her

  • Søgning gav ingen resultater, prøv igen