MENU

Ejendomsavancebeskatning - udvalgte problemstillinger d. 26. januar

Dette kursus er for dig, som arbejder i DLBR med at rådgive om salg af fast ejendom og opgørelse af ejendomsavance. Vi vil arbejde med at løse konkrete cases med komplicerede problemstillinger inden for ejendomsavancebeskatnings-reglerne.

Tid og sted

Kursusdagen gennemføres følgende tre dage:

  • 19. januar 2021 
  • 21. januar 2021 
  • 26. januar 2021

Efter udmeldingen af de skærpede corona-restriktioner d. 5. januar 2021 er det besluttet at kurset afvikles som ren online undervisning.

Målgruppe

Kurset henvender sig til skatte-, økonomi- og ejendomsrådgivere i DLBR, der beskæftiger sig med rådgivning om salg af fast ejendom samt opgørelse af ejendomsavance.

Det er en forudsætning, at du har et godt, grundlæggende kendskab til området.

Kurset er for medarbejdere i Dansk Landbrugsrådgivning (DLBR).

Udbytte

Du bliver i stand til at finde en løsning i mere komplicerede sager, som du møder i dit arbejde med rådgivning om salg af fast ejendom og dermed ejendomsavance.

Du bliver trænet i at optimere skattebetalingen ved salg af fast ejendom, og du får mulighed for at danne netværk med andre, der arbejder med samme område.

Indhold

Vi arbejder blandt andet med udvalgte problemstillinger vedrørende:

  • Opgørelse af fortjeneste og tab
  • Opgørelse af anskaffelsessummer
  • 10.000 kroners-tillæg
  • Delafståelser
  • Genanbringelse
  • Ekspropriationserstatninger m.v.
  • Sammenhæng til ny ejendomsvurderingslov
  • … og meget andet

Undervisningen veksler mellem oplæg, arbejde med cases og opsamling.

Det er muligt både at deltage fysisk i undervisningslokalet og være med online via Microsoft Teams.

Pris

For deltagere i DLBR, som er med i Uddanelsesaftalen, og som har ubrugte dage til rådighed:

  • 450 kr. (ekskl. moms)

For deltagere i DLBR, som ikke er med i Uddannelsesaftalen:

  • 3.975 kr. (ekskl. moms)

Ved online deltagelse via Microsoft Teams reduceres prisen med omkostninger til forplejning.

Tilmeldingsinfo

Din tilmelding er bindende fra den 11. januar 2021.

Efter udmeldingen om de skærpede corona-restriktioner på pressemødet d. 5. januar 2021 er det besluttet, at kurset afvikles som ren online undervisning via Microsoft Teams. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:

Kirstine Simoni Faurholt, SEGES Akademi: Mail: ksm@seges.dk, tlf. 8740 5167.

Obligatorisk efteruddannelse for

revisorer. Kurset tæller 6,5 lektioner indenfor anden relevant lovgivning og faglige standarder.

Fakta om kurset

Startdato:   26. januar 2021
Frist:   14. januar 2021
Adresse:   Undervisningen er online via Microsoft Teams

 
Pris:  3.975 kr. (ekskl. moms)

Tilmeld dig her Hent programmet her

Fagligt ansvarlig

Søren Harrild Eriksen
Søren Harrild Eriksen
Senior Tax Manager
Skat

Praktisk info

Kirstine Simoni Faurholt
Kirstine Simoni Faurholt
Afdelingsleder
Marketing & Fagkommunikation

Tilmeld dig kurset

Luk

Start din søgning her

  • Søgning gav ingen resultater, prøv igen